греки вважали необхідною й достатньою? Як це пов'язано з особливостями античної театральної вистави? 11. Чому в основі сюжетів більшості античних трагедій -неочікуваний злам у долі головного героя? Як визначив Арістотель тему будь-якої трагедії? 12. І До має на меті автор аттичної трагедії, викликаючи у глядача страх за головного героя та співчуття до його страждань? 13. Що і звідки ми знаємо про Сократа? Чому він нічого не писав? 14. Чому Сократ не сприймав трагедії Есхіла та Софокла, але прихильно ставився до творів Евріпіда? 15. Чим філософія відрізняється від софістики? Чому, отримавши один і той самий вирок афінських суддів. Протагор залишив Афіни, а Сократ волів обрати смерть? 16. Прокоментуй два афоризми Протагора, що назавжди залишилися в історії філософії. Як ти їх розумієш? 17. Випиши визначення комедії. Наведи приклади сучасних творів театру, кіно, телебачення, що відповідають даному визначенню. 18. Для чого, на думку Арістотеля, комедія показує таких людей, які є «гіршими за нас»? Яким чином до числа таких людей 423 р. до н.е. потрапив Сократ? 19. Що висміював автор комедії «Хмари»? Якщо він проти вивчення філософії, то за яке він навчання? Чи проти будь-якого? 20. Чи можна філософські діалоги Платона вважати твором художньої літератури? Якщо ні, то чому? Якщо так, то до якого роду літератури вони належать? 21. Дай визначення етосу й етики. Яку роль ці сфери людської культури відіграють у художній літературі? Яку роль відіграє художня література у розвитку цих сфер людської культури? 22. У чому полягає значення твору Арістотеля «Про мистецтво поезії» («Поетика»)? За допомогою яких аргументів Арістотель захистив Гомера від Сократа й Платона? 23. Чому мета поезії, за Лрістотелем, «серйозніша» за мету історії? Наведи приклади «одиничного» в історії та «загального» в поезії. 24. Чи знав Арістотель про існування «загального» в історії - її законів? (Відповідаючи на запитання, пригадай, як Арістотель виховував свого учня Атександра Македонського).
|