5. Які реальні результати втілення просвітницьких ідей у соціально-історичну практику викликали розчарування молодих інтелектуалів кінця XVIII ст. й таким чином сприяли виникненню романтизму? 6. Дай наукове визначення романтизму як художнього напряму. За наявності яких обов'язкових рис творчості світогляд художника можна визначити як романтичний? Наведи приклади вияву кожної з них у творчості конкретних представників романтичного напряму. 7. Які риси духовної, естетичної спорідненості романтизм має з мистецтвом Середньовіччя? Бароко? Рококо? Наведи конкретні приклади з творчості відомих тобі письменннків-романтнків. 8. Які риси романтизму виявилися у «Паломництві Чайльд-Гарольда» Байрона? 9. Які поеми Байрона ти прочитав? Які вони мають спільні стильові (романтичні) та жанрові риси? 10. Які риси нового, ліро-епічного роду літератури Байрон відкрив у романі у віршах«Дон Жуан»? 11. Якими джерелами користувалися Байрон і Гюго під час написання своїх поем про гетьмана Мазепу? Чому їх зацікавила постать українського гетьмана? Чим, крім назви, схожі їхні поеми і чим вони відрізняються? 12. Сформулюй визначення історичного роману. Пригадай твори, які можна було б віднести до цього жанру. 13. Чому саме романтики відкрили жанр історичного роману? 14. Що є спільного у тематиці й проблематиці романів «Квентін Дорвард» В. Скотта і «Собор Паризької Богоматері» В. Гюго? Чим відрізняються філософські та історичні погляди авторів цих двох романів? Як різниця у поглядах визначила різні підходи до з'ясування тих або інших аспектів історичної дійсності? 19. ««А ЩАСТЯ ВИЛИЛОСЬ БЕЗМЕЖНЕ...», АБО ПРИГОДИ «БАЙРОНІСТІВ» У РОСІЇ Молодий Пушкін: у пошуках «вищої гармонії духу» За часів, що на Заході були добою Відродження, Східна Європа потерпала від татаро-монгольського ярма. Відтоді її культурні шляхи на якийсь час розійшлися зі шляхами західної культури. Вважати це просто «іншим шляхом» чи «відставанням»? У будь-якому разі, європейцям (хоч західним, хоч східним), чиї мови та світогляд від початку пов'язані з античною і біблійною культурними складовими, вочевидь, було б природніше і розвиватися так. як розвиваються люди всієї Європи. Проте російська культура до початку XVIII ст. ніби якоюсь духовною стіною була відокремлена від культури Заходу.
|