Переглянути всі підручники
<< < 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 > >>

 

Спробуймо з порівняння романтичного та класичного пейзажів з'ясувати бодай найбільш очевидні риси романтичного світогляду.

1. Який епізод з легенди про Орфея та Еврідіку зображено на картині Пуссена? Яку роль в картині відіграють елементи пейзажу?

2. Як пейзаж впливає на загальний настрій картини Пуссена? Яким словом можна визначити цей настрій? Як художник доводить наявність зв'язку людини та природи? Для чого, наприклад, однією з центральних фігур він зробив рибалку?

3. Чи можна сказати, що і природу, і людину Н. Пуссен зображує, керуючись однаковими художніми принципами? Спробуй сформулювати хоча б декілька з цих принципів.

4. Належність до якого жанру живопису підкреслює назва картини художника-романтика початку XIX ст. К.Д. Фрідріха? Як назва картини пояснює розташування на ній людських фігур?

5. Якою бачить природу художник-романтик? Чим розуміння природи К.Д. Фрідріха відрізняється від її бачення Н. Пуссеном?

6. Чи можна сказати, що і природу, і людину К.Д. Фрідріх зображує, керуючись однаковими художніми принципами? Спробуй сформулювати хоча б декілька з цих принципів.

Пейзаж виник у ХVІІ-ХVІІІ ст. як образ та ідеал гармонії. А от на думку К.Д. Фрідріха, «божественне не можна передати в пейзажі», тому він намагається максимально спростити його, вилучити все «зайве», аби заглибитись у «сутність» природи. Художник ХVІІ-ХVІІІ ст. сприймає світ як язичник, повністю «розчиняючись» в античному обожненні природи, а у Фрідріха людина (і та, яка зображена на його картинах, і та, яка дивиться

 

Переглянути всі підручники
<< < 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 > >>
Hosted by uCoz