ШАНОВНІ ЧИТАЧІ! Уже вдев'яте ви розпочинаєте свій навчальний рік, і вдев'яте вам допомагатимуть навчатися літературні твори. Вони були у вашій першій абетці - допомагали вчитися читати, тобто із літер складати слова. Надалі виявилося, що вираз «учитися читати» має ще одне значення - вчитися читати самі літературні твори. У кожному наступному підручнику літератури твори складнішали так само, як і проблеми вашого життя по мірі того, як з малих дітей ви перетворювалися на дорослих людей. Гадаю, вивчаючи літературу як навчальний предмет у 5-8 класах, ви зрозуміли, що вчитися читати літературні твори - це означає ще й учитися розв'язувати проблеми свого власного життя. Однак відтепер і аж до закінчення вами школи на літературу як навчальний предмет чекають докорінні зміни. По суті сьогодні ви розпочинаєте вивчати новий предмет - історію зарубіжної літератури як частину історії світової культури. Як фахівець з історії літератури та історії культури у цьому підручнику я маю на меті дати вам уявлення про ці дві науки, котрими сам займаюся все своє життя. Знання, які я хотів би вам передати, обходять мене особисто, тому дозвольте адресувати їх і вам особисто, за правом старшого звертаючись до вас на «ти». Працюючи з підручником, зверни увагу на такі піктограми: - літературознавчі терміни; - історико-культурні терміни; - запитання та завдання творчого характеру; - «зірочкою» позначені запитання та завдання підвищеної складності. Володимир Звиняцьковський
|